SEO

Optimalisering av sider for søkemotorer er en  prosess hvor  koding og innhold må spesialtilpasses. Så må det følges opp kontinuerlig med statistikk og resultater da det  hele tiden endrer seg. Nye konkurrenter kommer, og søkemotorene endrer logaritmene sine. Det er en kontinuerlig konkurranse for å komme høyt og forbli høyt rangert. Man må følge med på hvordan resultatene endrer seg og på hvordan søkemotorene endrer sine logaritmer.

Søkemotoroptimalisering er et fag
Når sidene er optimalisert, må man melde inn sidene til søkemotorer. Da må man  si i fra til hver enkelt søkemotor om at man har en side de bør besøke med sine såkalte ”Spiders”. Innovi Digital har verktøy som gjør arbeidet enklere. Man legger inn lenker til sin egen på så mange andre nettsider som mulig. Det gjør siden din mer populær hos søkemotorene, som antar at en side som har mange linker som peker til denne siden må være en god og relevant side. Det er mange variabler som søkemotorene vurderer før de avgjør om en side er relevant for et søkeord eller ikke. Hver søkemotor har sine egne regler som endres med jevne mellomrom. I Innovi Digital holder vi oss kontinuerlig oppdatert på hva som skjer i markedet når det gjelder søkemotorer.

Innovi Digital sine tiltak:
Arbeidsmøte for å finne relevante nøkkelord og viktige konkurrenter.
Veiledning til strukturering av nettstedet og optimalisering av de forskjellige nøkkelordene.
Melde opp siden til søkemotorer og kataloger
Beskrivelser:
          1. Finn din bedrifts viktigste nøkkelord. Se på hvilke nøkkelord dine konkurrenter bruker for å få flere ideer til relaterte ord. Ord som interesserer lokalbefolkningen. Rangere de beste, mest effektive ordene ved å gå igjennom listen flere ganger, og finn de mest verdifulle sidene på nettstedet ditt slik at vi vet hvor vi skal bruke nøkkelorden.

          2. Ha struktur på nettstedet og sidene for å optimalisere for gode resultater i søkene. Optimalisere tittel på sidene med valgte nøkkelord. Lag en unik og relevant beskrivelse og tags for hver side. Optimaliser overskrifter med nøkkelord på hver av sidene, titler med nøkkelord på hver av sidene, strukturen på siden (velg foretrukket domene), og intern linkstruktur på siden. Reduser antall linker som linker ut fra egen side. Skriv om dynamiske adresser så de blir søkemotor-vennlige. Inspisere siden for brutte lenker, manglende titler og trege sider. Inkluder lokal informasjon på dine sider. Bruk Google Webmaster tools for å knytte geografisk plassering, og mot sosiale medier.

          3. Meld siden til søkemotorer og kataloger. Lag et XML sitemap så søkemotorene finner undersidene fra nettsted. Legg inn XML sitemap i søkemotorene.

          4. Side: Gjennomgå nøkkelord, og design, slik at siden har ett bra utseende. SEF url, eventuelle SEO-plugins. Analyse for å kunne se trafikken.